Historia sroria.


Każdy miał swoje ulubione przedmioty w szkole. Rzadko kiedy krytykuję kogoś upodobania. Ale wkurza mnie jak ktoś fanatycznie coś lubi. Znam jednego (na szczęście) mężczyznę, który uwielbia historię. I fajnie. Wiem, historia zrobiła dużo złego dla nas Polaków. Mam tę świadomość. Ale jakoś kurczę nie podniecam się tym. Trudno. Stało się. Zasada – było minęło. Należy pamiętać ale umiarkowanie. A On się denerwuje, frustruje. Filmem, reportażem, pozytywną opinią na “zły” historycznie temat. Po co??

Lubię podróżować, zwiedzać, pstrykać mnóstwo fotek. Od dawna marzy mi się Moskwa. Dlaczego? Bo jest ładna, czarująca wręcz. Kreml, Plac Czerwony. Moskwa dniem, nocą. Mogę zapomnieć. Bo On nie będzie jeździł do zbrodniarzy oglądać dzieła Lenina. Przecież ja nie mam zamiaru składać kwiatów przy pomnikach Lenina! No ale nie wytłumaczysz.

Drugie upragnione miejsce – Kuba. Państwo komunistyczne nie jest godne odwiedzenia. A ja w dupie mam ich ustrój polityczny. Ja chcę zwiedzać, jeść, odpoczywać. Chodzić po klubach kubańskich. Buena Vista Social Club to jest dla mnie Kuba. Nie polityka, historia, komunizm.

Takich miejsc jest na mapie sporo. Miejsc tabu, zakazanych. Żal. I nie wiem. Czy to ja jestem dziwna, mało wrażliwa na innych czy On przewrażliwiony, za bardzo biorący do siebie wszystko dookoła. Najgorsze jest to, że w takie miejsca samej mi się nie uśmiecha jeździć. Zostaje mi tylko czekać aż dziecię dorośnie i weźmie starą matkę. Oby się nie wdała w tatę!

Leave a comment

4 Comments

  1. Ja mam tak tylko z Niemcami. Ale tam w sumie i tak nie ma co oglądać😉

    Reply
    • oj tam oj tam, coś by się znalazło. Byłam w Monachium i Bremen, jeszcze kilka miast zostało do zobaczenia😉

      Reply
  2. Mam TĘ swiadomosc sie pisze

    Reply

Leave a Reply

