Strach o tradycję?


Czasami mam dosyć życia w naszym kraju, jakim jest Polska. I to nie dlatego, że denerwują mnie politycy, drogi, urzędy, służba zdrowia. Jak by dobrze popatrzeć to w każdym kraju mają takie problemy. Jesteśmy teraz w takim miejscu w roku, gdzie już większość szykuje się na Święto Wszystkich Świętych. No ale przed tym jest jeszcze Halloween.

 

Image

zdjęcie z http://wkalendarzu.pl/halloween/

 

I tu się rodzą kłopoty. Moje dziecię chodziło do przedszkola do grupy anglojęzycznej i tam się nauczyło obchodzić Halloween. Teraz jest już w szkole i tam takiej tradycji nie ma. Postanowiłam w takim razie sama jej zorganizować zabawę w domu. Tylko w domu, bez chodzenia od mieszkania do mieszkania i zmuszania sąsiadów do obchodzenia tego święta. Jak patrzę na oferty niektórych klubów, dyskotek to jest tego dosyć sporo. I fajnie. Ja sama, będąc dwa lata w UK, polubiłam ten dzień duchów. Ale dziś zrobiłam rundkę po galerii, sklepach. I co? I nico! Nie ma nic. Nie licząc dyni w warzywniakach. Ani zawieszek, ozdób czy specyficznych słodyczy. Ja wiem. Dzień ten jest dosyć kontrowersyjny. A bo 1 listopada to dzień zadumy, smutasków i wspomnień. Ok, ja rozumiem. I szanuję. Ale Halloween jest dzień wcześniej do jasnej anielki! Czy aż tak się boimy, że tradycja chodzenia po cmentarzach zaniknie gdy wprowadzimy zabawę w Halloween. Dla mnie owe święto ma zacne korzenie, i u nas (Dziady) i w celtyckiej historii. Żal tyłek ściska gdy krztusimy się Walentynkami i wręcz głupiejemy na tym punkcie a nie potrafimy przyjąć Święta Duchów. Niby Polska chce być taka otwarta na nowe a jednak nadal jest taka zamknięta…

A ja po prostu jutro wybiorę się do papierniczego i zakupię małe co nie co i sama wykonam ozdoby. I tyle.

Leave a comment

Leave a Reply

